گجت نيوز | اخبار فناوري هاي روز دنيا گجت نيوز | اخبار فناوري هاي روز دنيا .

گجت نيوز | اخبار فناوري هاي روز دنيا

اخبار علمي پزشكي

خروسك

اخبار پزشكي

علائم خروسك چيست؟

خروسك لارنگوتراكئوبرونشيت (laryngotracheobronchitis) ورمي در ناحيه تارهاي صوتي حنجره است كه راه هوا را مي بندد و موجب تنگي نفس مي گردد. خروسك خطرناك است زيرا عدم درمان و باز نشدن راه تنفسي باعث مرگ هم مي شود.

به گزارش خبرنگار سايت پزشكان بدون مرز، سن شايع اين بيماري از ۶ ماهگي تا ۳ سالگي بوده و در فصول سرد سال(در انتهاي پائيز و در طول زمستان) و در پسران شايع ‌تر است. در واقع كودكاني كه در زير سه سالگي خروسك مي‌ گيرند شديد ترين علائم را نشان ميِ‌ دهند.

علائم خروسك

در ابتدا سرماخوردگي خفيف و بعد خرخر شديد و سرفه هاي دردناك در هنگام خواب و سپس تنگي نفس پيش مي آيد و اين مخصوصا هنگام دم خيلي به بيمار فشار مي آورد و بيمار با صداي بلند نفس مي كشد اما بازدم آسانتر است. گاهي اين نفس تنگي كودك را به حالت خفگي دچار مي كند كه بايد سريع كودك را به بيمارستان رسانيد زيرا كودك به اكسيژن نياز دارد كه به اندازه كافي دريافت نمي شود.

اما بطور كلي حمله ها خفيف است و اگر شما زود به تشخيص خروسك پي ببريد و داروي موثر را قبل از رسيدن به مرحله حاد بكار بريد در منزل او را درمان كرده ايد. گاهي خروسك با تنگي نفس (آسم) و بيماري ديگري به نام اپي گلوتيت اشتباه مي شود. براي رفع اين اشتباه در آسم بچه خرخر و سرفه هاي شديد ندارد و در اپي گلوتيت بيماري بدون سرماخوردگي است و معمولا در سنين بين ۴-۷ سالگي بوجود مي آيد و خيلي تند پيشرفت مي كند و التهاب در ناحيه زبان كوچك است و سرفه هم وجود ندارد ولي به سختي نفس مي كشد.

كودك را آرام كرده و او را بنشانيد تا تقلاي زياد باعث كمبود اكسيژن نشود. بخور راه خوبي براي تسكين اوست سعي كنيد در شروع حملات مقداري آب يا آب ميوه به او بدهيد. داروهاي ضد التهاب براي تارهاي صوتي مفيد است كه بايد بوسيله پزشك تجويز شود. تنفس دهان به دهان در موقع تنگي نفس شديد راه درمان فوري مي باشد.


برچسب: ، آخرين اخبار علمي، اخبار علمي پزشكي در دنيا، اخبار فناوري، اخبار پزشكي، تازه هاي تكنولوژي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۵۰:۱۴ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :